10 Feb 2013

tak sanggup sebenarnye

Assalamualaikum .

hari ni , sepuluh hari bulan dua , dua ribu tige belas .


eh , hari ahad ? tanpa beg balik kampung ? woohooooo batape seronoknya diri ini menempuh hujung minggu yang penuh dengan bibit bibit gembire bersama keluarga . dah lame tak rase macam ni . malam tadi pon , kusissian .. ramai gile jadi burung hantu . macam macam plan pagi pagi nak buat ... running man lah , haha . aku lah tuh .


alhamdulilah 2 episod dah selesai , lebih kurang 5 lagi ni ... jadual running man aku dah buat dah .. hahaha . budak pmr yang tak sedar diri lagi .


aku ? form 3 ?






tahun 2013 , aku kembali menjadi seorang calon untuk peperiksaan besar . 


PMR , Peperiksaan Menengah Rendah . aku pon kenelah akur yang aku ni semakin besar .. walaupun tingginye tak seberapa ..


tak sanggup sebenarnye nak jadi form 3 ni . dari form 1 tengok akak akak form 3 macam tak benafas nak buat keje sekolah , buat keje kat asrama agi . setiap hari jadual penuh . mampat sendat . ishhh , sekarang , aku pulak yang rase . tapi , lagi azab mungkin ? sebab kami PMR awal gilak . semuanya jadi rushing sangat sangat . kalau pikir pasal tak sanggup ni , memang semua keje aku tak siaplah kan . so , kami form 3 ni ... ketepikan segala bende yang tak patut difikir . homesicklah kan terutamanya . jumaat nak balik pon , takde fell langsung nak balik sebab homework yang sentiase menemani . belajar dalam kelas pon , semua makin serius . tapi , itu bende positif lah kan ? memang patut diubah . 


math dah jauh kebelakang dah , chapter 11 dah habis ..


semua subjeklah dah nak habis ... tahun ni , mase cepat je berlalu . kalau mase form 1 dulu , 1 hari tu macam seminggu . lame betul . kepadatan mase yang sangat mengacau hidup aku .

tension tu mestilah ade . tapi , kalau tension je ? memang sakit otak aku ni . haaaaaa, tau tak ape yang naikkan semangat aku ? afrina punye ayat . selalulah menusuk kalbu ni . die just cakap untuk peringatan diri die tau , tapi kalau aku terdengar . aku akan pikir balik . 

APELAH AKU NAK JADI , KATE NAK 9A , tapi ? USAHA ?


takkan lah nak kecewakan ibu abah ? takkan aku nak duduk takuk lame je ? huh , walaupun penat ... dimane ade kemahuan , disitu ade jalan ... 


Allah maha adil kan ? aku kene pecaye tu je . kalau tak usahe , takde lah kejayaan tuh . apeape pon , doakan marha and all batch 98 mambers ! 




boboi . mau sambung running man . *lambaitangan 








1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

komen bawah ni .marha jawab nanti ok ?

 
Tempelate Designed by Nanie| Copyright-2011 Protected | Infinite