31 Dec 2012

dont . please , dont cry

Assalamualakum .

malam tahun baru yang sangat menyedihkan apabila diri yang kerdil lagi kecil ini memikirkan sesuatu akan berlaku esok . semuanya berlaku dalam sekelip mate . homework yang berterabur telah pon langsai tapi ade sikitlah saki baki nak bincang dengan member . 

abah ibu dah ingatkan yang tahun depan , eh , esoklah kan . kene lebih matang , lebih menjaga , lebih baik dari tahun ni . so , pasangkan niat dengan nawaitu yang betul lilahitalah semuanya . Pmr victim yang last kan ? semestinya kene lebih itu lebih ini . insyallah i will do my best . 

perasaan sekejap gembire sekejap sedih . aku dah tak paham dah . apa yang penting , holiday ni macam tak memadai untuk aku sebagai seorang pelajar asrama yang 2 minggu sekali balik . tapi tak ape , semua untuk pelajaran , masa depan  . insyallah hati ini akan bersabar dalam mase 3 tahun lagi untuk menamatkan zaman persekolahan yang sangat best ni . 

Allah maha mengetahui . segalenye boleh berlaku dengan takdirNYA . aku hanya mampu berusaha , bersujud dan berdoa supaya semuanya berjalan dengan baik sekali . Aku tahu ini semua mungkin ade hikmahnye tersendiri untuk kebaikan diri . menagis pon tak kan mengubah sesuatu sebab aku tak mampu melakukan ape ape . so , jom kite semua hanya melalui liku liku hidup ni tanpa ade keluhan panjang apabila ditimpa masalah ? jom :] 


please , choose the right one . 

Don't waste your tears crying over someone who doesn't even deserve to see your smile.The best is your tears crying because afraid of Allah.


No comments:

Post a Comment

komen bawah ni .marha jawab nanti ok ?

 
Tempelate Designed by Nanie| Copyright-2011 Protected | Infinite