16 Aug 2012

Change

Assalamualaikum .
Haha , Hari ni Khamis ? Aku kat rumah ~ 

Waaahh . gembire sungguh . 

Tengok ni tengok ni .


Cukup besar kan , haha ! 
Bende ni , perbualan antara seorang anak dengan abahnye . 

Abahnye hanye mendengar je bebelan anaknye sampai lah die berhenti . 

Sian abah , sabar bah . Sabar itu sebahagian daripade Iman :)

Hah , Change .

Change ? Susah betol nak berubah balik kan ? Macam macam dugaan , halangan dan segala segale lah .

Itu ini itu ini . Macam macam care yg menghalang .

Marha pon cenggitu . 

Tapi sebenarnye en , Allah sayang kite . 
Allah nak tengok betape istaqamahnye kite , betape kite ikhlas nak berubah .

Ceett , betul ape .

Marha kadang kadang rase putus ase nak berubah sebab tau diri ni tak mampu . Tapi , nasib baik lah ade kawan kawan yg supportive Macam , Miza + Ain + Hanis + Cut  and korang korang lah .

Bagi kate kate semangat , bagi macam macam untuk pastikan Marha betul betul berubah . 

Hah , semalam ...

Time PAI , Ustaz Kamilin tanye siape Blogger ? Marha pandang atap musolla tuh buat tak tau .
Budak pompuan bersuara dan bagi tau yang Marha si blogger . 
Okay bende tuh betul , tapi .... bile teringat semalam balik .
Ustaz sebenarnye kaitkan Blogger dengan Pendakwah . 

''Hurm , ade ke aku cakap pasal Islam , penah ke aku berdakwah dalam blog aku ? Aku rase pasal aku je dalam tuh . Hah , k. Ape kate kalau aku ubah sikit demi sikit . Aku berdakwah sambil aku tarbiah diri aku sendiri . tak salah kan ? Pahala weeeiii Marha . Tak kan aku tak nak amik peluang free free camni . K , tengkiu ustaz comell . '' Monoloque aku sorang sorang dalam bilik .

Lagipun , banyak kan sekarang blogger islamaik .

Marha suke tengok blog dorang . And the important thing . Kebanyakan blogger , mereka ade kemera sendiri like DSLR besar gedabak uhh . Naakkkkk juuuggggaaaakkkkkk !!!!

K , Marha ade ni je .


Ini pendrive k , bukan DSLR betul ! 

Bende ni .. Marha sayang gile . Bile tunjuk kat kawan kawan . Semua kate ' Batak batak batak ' 

Dalam hati ''suke hati aku lah nak batak ke ape , tapi aku tau . aku akan jadikan bende ni jadi real time aku besar nanti '' 

Tekad ni tekad ni .

Marha ade something nak tunjuk korang . Info ni Marha Amik Dari :



Hukum beribadah kerana mengharapkan pahala dari sisi Allah swt ialah dipuji olih Allah swt sebagaimana firmanNya dalam surah Al-Fath ayat 29 yg artinya :

Nabi Muhammad (s.a.w.) ialah Rasul Allah dan orang- orang yang bersama dengannya bersikap keras dan tegas terhadap orang-orang kafir yang (memusuhi Islam), dan sebaliknya bersikap kasih sayang serta belas kasihan sesama sendiri (umat Islam). Eng

kau melihat mereka tetap beribadat rukuk dan sujud, dengan mengharapkan limpah kurnia (pahala) dari Tuhan mereka serta mengharapkan keredhaanNya. Tanda yang menunjukkan mereka (sebagai orang-orang yang salih) terdapat pada muka mereka - dari kesan sujud (dan ibadat mereka yang ikhlas)...

Berkata As-Syeikh Wahbah Zuhaili didalam kitab tafsir Al-Munir :

"Kamu menjadi saksi bahwa orang2 yg beriman itu memperbanyakkan solat dengan ikhlas, kamu akan lihat mereka banyak rukuk dan sujud kerana mencari dan menuntut pahala dan redha Allah swt, dan mengharap2 pula dari sisi Allah swt akan pahala yg banyak yaitu syurga dan keredhaan Allah dari mereka itu.."

rujukan : Tafsir Al-Munir juzuk 26 muka surat 207

tafsiran yg sama juga terdapat didalam kitab Tafsir Imam Ibn Kathir dan Tafsir Imam Qurthubi..



Marha Copy Paste , tak curik . Hewhew :3

Okay , Time to kemas rumah nak raye . And ramadhan bakal melabuhkan tirainya dalam beberapa hari sahaja lagi~~
huhu..sedih..



Sekian Ramadhan daripade budak ketot . 

Remember : Kalau ade orang nak berubah , tolong jangan kondem kondem or what ever ... 
                  Bagi semangat yaw . Pahala menanti guys . tak nak rebut ke ? rebut jom .. samesame !


2 comments:

  1. hohohoi... tahniah sbb ko nak berubah.. tapi asal x ajak aku sekali... aku doakan ko berubah seperti aku yg ko harapkan.. aku pon nak ikut ko tapi hati aku masih kata x nak sbb aku takot... [ marha ketot, tulang rapuh,sulphur, and one more ........] <------ hahaha
    khas buat

    ReplyDelete
  2. thanks Nad , alah.. nanti aku ajak k . Insyallah . weh , open gile ko .

    ReplyDelete

komen bawah ni .marha jawab nanti ok ?

 
Tempelate Designed by Nanie| Copyright-2011 Protected | Infinite